søndag den 17. august 2014

Banan pandekager med chokolade

Dette er ikke en helt ny vidunder opskrift, men derfor er det jo ikke mindre grund til at dele den alligevel. Det er ihvertfald en opskrift jeg er meget glad for. Jeg fandt den originale opskrift på Blogilates.com, men har ændret lidt på den. Man behøver jo heldigvis ikke følge en opskrift 100%, hvis man ikke føler for det.
Men de her er nok de nemmeste pandekager i verden, og så er de sunde, så det er jo bare et ekstra plus!


Indgredienser
1 banan
2 æg
2-3 stykker mørk chokolade (70% eller højere)



Skær bananen i skiver og slå æggene ud. Blend det sammen.
Hvis ikke du har en blender kan du også bare komme det i en skål og mose bananen med en gaffel, eller lign. og piske det sammen med håndkraft. Denne metode gør dog at der kommer banan-klumper i. 
 Hak chokoladen. Så fint eller groft som du foretrækker det. Jeg har dog erfaring med, at hvis man har blendet banan og æg, så falder chokoladen til bunden. Så jeg plejer at have det ved siden af, og komme det på senere. MEN hvis du har moset bananen kan man sagtens komme chokoladen i selve dejen, for der falder den ikke til bunden så meget, som den blendede version. 

Kom lidt fedtstof på en pande og steg dem. Jeg foretrækker at lave dem små og lidt tykke (især fordi man kan lave et pandekagebjerg), men større vil også kunne virke. Det er også her, hvis dejen er blendet, at chokoladen skal tilføjes. Jeg plejer at bruge en teske og drysse chokolade stykker på pandekagerne, individuelt.
Steg dem til de er gyldne (eller hvordan du foretrækker det). De kan spises herefter, dog foretrækker jeg at lave dem aftenen før og spise dem kolde til morgenmad, dagen efter. Så smager de nemlig HELT VILDT godt!

Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar