torsdag den 26. marts 2015

Seaweed Ionic Clay Mask

Jeg havde luret lidt rundt på Body Shops hjemmeside, fordi det er ret nemt at navigere rundt derinde. F.eks. når man leder efter hudpleje ting er der både produktype, hudtype og sortiment, som man kan klikke sig ind under. Det gør det virkelig simpelt, især når man ikke ved hvilke produkter man leder efter, men man ved hvilken hudtype man har. Jeg stødte på denne her første gange på hjemmesiden, da jeg kiggede under deres 'Oil Control' sektion. Så da jeg havde mulighed for at købe den, på min shoppetur i sidste måned, så skulle den da med i kurven!

Først tænkte jeg at den er lille bitte i forhold til prisen, men efter at have haft den i brug så giver det lidt mere mening. Man bruger ikke ret meget ad gangen, så den lille dåse er ikke størrelses-mæssig et problem.
Jeg så frem til at blive min hud lidt ekstra pleje, dog blev jeg lidt utryg ved den efter første gang den blev brugt. Der står man skal påføre den på ren og tør hud. Så rensede bare min hud i mit Tea Tree rense-halløj, og påførte masken. Den skal tørre i op til 10 minutter, så jeg satte bare en timer. Og av, det sveg i min hud. Men jeg havde samme oplevelse de første gange jeg brugte mit tea tree rens, så tænkte bare det var det samme. Dog føltes min hud virkelig følsom og tynd, efter jeg vaskede masken af. Det føltes virkelig som om huden ville skralle af ved den mindste berøring - også selvom jeg havde smurt fugtigheds creme på, som fik min hud til at falde til ro efter de første gange med tea tree'en. Men efter 10-20 minutter føltes min hud normal igen.
Men jeg tænkte at den for det første har været for dyr til bare at smide ud, og så blev jeg altså nødt til at prøve den et par gange mere. Bare for at se om min hud ville reagere på samme måde igen. Anden gang rensede jeg huden med min Konjac svamp, og jeg ved ikke om det var det der gjorde forskellen, men denne gang var der ingen svien. Min hud føltes fantastisk bagefter. Tredje gang jeg brugte den gjorde jeg det samme som anden gang, og her føltes det lige så godt. Så hvad der gik galt første gang er jeg lidt i tvivl om..
 Så som sagt er den god til hvis man har lidt fedtet hud, så vil anbefale at prøve den, hvis man har det. Men måske rense ens hud i noget lidt mere blidt inden påføring. For ens hud føles virkelig bare godt bagefter! Og så føles det altså lidt sjovt når sådan noget tørre på ens ansigt, og det bliver helt stift.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar